Săptămâna trecută am organizat un curs introductiv de gestionare a comportamentului copiilor cu istoric de traumă pentru angajaţii din apartamentele sociale ale DGASPC Sector 4. Aproape 50 de îngrijitori, psihologi şi asistenţi sociali au avut ocazia să afle principiile metodologiei de intervenţie TBRI (Trust-Based Relational Intervention®) pentru vindecarea copiilor cu istoric de traumă.
„Cursul te ajută să conştientizezi importanţa muncii tale”, ne mărturisea unul dintre participanţi. Şi, într-adevăr, modul în care îngrijitorii din apartamentele sociale se raportează la copiii cu care lucrează, are o influenţă directă asupra biologiei creierului copiilor. Lucrul acesta este cercetat şi documentat de Harvard University – „Center on the developing Child” iar rezultatele studiilor ajută la conştientizarea impactului pe care fiecare îngrijitor îl are asupra viitorului copiilor aflaţi în îngrijire.
În cadrul cursului, au fost prezentate noţiuni generale pentru înţelegerea traumei dar şi exemple practice pe care participanţii le-au putut analiza şi au putut identifica modalitatea optimă de intervenţie în situaţia apariţiei unor crize de comportament. „M-a ajutat să înţeleg mai bine nevoile acestor copii”, ne scria un alt participant. Alţii au apreciat că „s-au atins bine teme precum iubirea, respectul, aspecte ignorate de mulţi”, sau faptul că „studiile de caz m-au ajutat să înţeleg cauzele comportamentelor copiilor”.
„Să nu întrerupeţi cursurile pentru educarea personalului din sistem” a fost una dintre încurajările primite. Luna următoare vom continua cursurile pentru personalul DGASPC Sector 4. Ne aşteptăm să avem aproximativ 130 de participanţi din sistemul public de protecţie a copilului până la sfârşitul lunii mai.
Asociaţia „Tzuby’s Kids” este membră a Alianţei România Fără Orfani (ARFO) şi parte a Consorţiului de Traumă al Alianţei având formatori acreditati ANC/CNFPA. Începând din decembrie 2015, „Tzuby’s Kids” a început să susţină cursuri de gestionare a comportamentului copilului cu istoric de traumă, bazate pe metodologia TBRI (Trust-Based Relational Intervention®), dezvoltată de Dr. Karyn B. Purvis şi Dr. David R. Cross în cadrul TCU Institute of Child Development.